Bestellingen retour sturen
Wil je een webshop bestelling retourneren? Jammer, maar daar doen we niet moeilijk over. Bij je bestelling ontvang je alles wat nodig is om je bestelling kosteloos terug te sturen. Als consument ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending tot het pakket aan ons is overgedragen. Je kunt ervoor kiezen het pakket terug te zenden of het terug te brengen in een fysieke winkel. Het kosteloos retourneren geldt alleen voor pakketten verstuurd vanuit Nederland of België. Voor overige landen zijn de kosten van retour zenden voor de klant.
Wat zit er in je ontvangen pakket?
Bij je bestelling ontvang je een aantal belangrijke documenten en labels.
- De bestelde artikelen;
- De factuur met aan de achterzijde de retourinstructies;
- Retourlabel met antwoordnummer;
- Eventueel een formulier voor je bankrekeningnummer (alleen bij bestellingen geplaatst vanuit een fysieke winkel van Jac Hensen);
- Eventuele flyers.
OPTIE 1: Retour zenden naar Webshop
Volg onderstaande stappen om je pakket te retourneren:
- Plaats alle artikelen die je wilt retour sturen in je pakket;
- Voeg de factuur samen met de artikelen toe aan je pakket;
- Is je bestelling in een fysieke winkel geplaatst? Dan heb je ook een formulier voor je IBAN rekeningnummer ontvangen. Deze hebben we nodig om de aankoopwaarde over te kunnen maken naar je rekening;
- Plak het pakket goed dicht en plak het bijgeleverde PostNL label bovenop je pakket;
- Lever het pakket binnen 100 dagen in bij een PostNL postkantoor naar keuze.
- Vraag altijd om het Track & Trace verzendbewijs bij het PostNL Kantoor.
Riverty (AfterPay) en retour naar webshop
Heb je bij je bestelling gekozen voor Riverty (AfterPay)? Dan gelden er net iets andere regels.
Wij passen bij het ontvangen van je retour de originele Riverty (AfterPay) factuur aan. Er wordt dus geen nieuwe factuur gestuurd met een aangepast bedrag erop, maar de originele factuur wordt aangepast. De reden hiertoe is dat wanneer je de factuur al betaald hebt in de tussentijd, het geld automatisch door Riverty (AfterPay) wordt teruggestort op je rekening. Jac Hensen Winkels B.V. kan niet inzien of de factuur al betaald is aan Riverty (AfterPay) of niet. Heb je nog niet betaald? Doe dit dan zo snel mogelijk! De originele factuur (per e-mail ontvangen) blijft open staan bij Riverty (AfterPay) , al dan niet met een aangepast bedrag! Vergeet je te betalen? Dan riskeer je administratiekosten en vervolgstappen door Riverty (AfterPay). Hier heeft Jac Hensen Winkels B.V. geen invloed op.
LET OP! De betaaltermijn van 14 dagen gaat in op de datum van de eerste factuur. Let dus op de betaaltermijn om administratiekosten te voorkomen.
OPTIE 2: Retour brengen in een winkel
Volg onderstaande stappen om je pakket retour te brengen in een winkel:
Retour brengen in de winkel is niet mogelijk wanneer je hebt gekozen voor een betaling met Riverty (Afterpay) of wanneer je een bestelling hebt geplaatst via partnerplatforms Bol.com of Zalando. In die gevallen kun je alleen via retourzending aan de webshop retourneren.
- Neem alle artikelen die je terug wilt brengen mee naar de winkel;
- Neem de originele factuur mee naar de winkel;
- De winkelmedewerkers zullen je verder helpen met de verwerking van je retour;
- Je ontvangt contant de aankoopwaarde van je artikelen terug, verminderd met eventuele kortingen welke misschien komen te vervallen vanwege de actievoorwaarden.